fredag 15 februari 2013

Vilken dag

Dagen började sisådär med att jag snoozade (något jag aldrig annars gör), vilket resulterade i att jag vaknade upp med ett ryck och fick stressa mer än vanligt.
Likt en yrvaken höna satt jag på sängkanten med ruffsigt hår och försökte panikartat få på mig byxorna. Jag slet och drog men på något sätt kändes allt bara avigt och konstigt, tills jag insåg att byxorna var bakochfram...
Som en klumpig elefant rumstrerade jag runt i lägenhteten för att försöka hinna bli färdig i tid. Jag åt min frukost i farten och spillde självklart youghurt på den svarta jobbtröjan sekunderna innan jag skulle gå ut igenom dörren.

Väl på bussen som jag hör och häpna faktiskt hann med, var det dags att ändra inställning. Det var ju dags att åka till mitt andra hem och arbetsplats, Gym22, klart det skulle bli en bra dag! Klev av bussen och skakade fort av mig den dåliga morgon likt en blöt hund. Därefter mötte jag upp dagens klient och efter PT- passet kändes livet på topp igen.
Yes jag hade lyckats vända dagen tänkte jag och log för mig själv inombords. Men tyvärr var det inte riktigt så. När jag stod och väntat ett tag på att ha ett konsultationsmöte utan att någon dök upp, insåg jag att det mötet skulle äga rum först nästa fredag. Snacka om att jag hade fått vänta länge innan det mötet hade blivit av ;) ...

Lätt (läs oerhört) irriterad på mig själv slängde jag på mig träningskläderna, pulsklockan och lät Marilyn Manson strömma ut ur hörlurarna på högsta volym. Jag lyckas får till ett riktigt bra pass och kan därefter sträcka upp mig och med gott samvete åka hem för att ta helg :).

Sååå, hur har eran fredag varit?

Svettig axelpress ;-P

Så det så haha
 

Inga kommentarer: