lördag 27 april 2013

PT - Fast ändå inte

Ombytta och klara för träning stegade jag, mamma och pappa 10:00 ut i gymmet.
Pappa valde, precis som många andra gymråttor,att direkt smita iväg och köra sitt eget race, medans jag och mamma värmde upp tillsammans på var sin roddmaskin. Redan från start kände jag hur jag (omedvetet?) började korrigera mammas teknik. Det kan inte ha gått många stackars PT minuter, innan jag fick de välbekanta onda ögat tillbaka från min kära moder... Uppsi vopis hann jag tänka, nu var det nog läge för mig att vara tyst en stund ;-).

När den frostiga stämningen la sig gick vi bort emot de lätta hantlarna där vi försiktigt värmde upp rotatorcuffen. Därefter la vi idag allt krut på att aktivera våra axlar och även mammas favorit, biceps.

Jag tyckte vi fick till ett bra pass trots en staplande start och håller i smyg tummarna för att en smygande träningsvärk ska infinna sig redan i kväll :).


Inga kommentarer: