tisdag 30 april 2013

Vänta nu, va?

Två dagar sedan...
- Va, hur har du kunnat missat detta?!?!? Hanna du bara mååååste testa nya Lokas nya dryck med smak av choklad, hör jag min kompis säga.

Efter att ha fått ett lång utlägg om alla de nya varianterna som kommit ut (äppelpaj, jordgubbsglass och så även choklad), fann jag mig själv med en flaska bubbel mitt i veckan.. "Ja man ska väl inte dö nyfiken" tänkte jag och vred bestämt av korken. Detta resulterade såklart i en fontän av vatten över både köksbord och stolar. Okej är man så dum så man cyklar med kolsyrad dryck i en cykelkorg, får man faktiskt skylla sig själv.
Efter att ha torkat vad som känts som hela köket var det då äntligen dags, spänningen var olidlig (jaja nästan iaf).Jag häller upp drycken i glaset, sniffar lite försiktigt och tar mig sedan en klunk av den genomskiniga vätskan. Förvånat kikar jag ner i glaset och utbrister,
- Wow, bubbelvattnet smakar för tusan chokladproteinshake!
Därefter tittade jag åter ner på samma vattenglas, men denna gång med mer skeptiska ögon och tänkte "va fan helt ärligt, vattnet jag dricker smakar verkligen choklad".

Så tycker jag om smaken och vill hissa den till skyarna? Njaee jag gillar den, tror jag (?), men tycker ändå det känns fel på något sätt. Visst jag kan tänka mig att dricka denna om sötsuget efter tex choklad blir för stort, men annars kommer ni nog mest se mig med min favorit... Hederligt bubbelvatten med en skiva citron :-).

Har ni några åsikter?
 

1 kommentar:

Patrik sa...

Vatten ska inte smaka choklad ...