fredag 10 maj 2013

Egentid

Att åka i väg ett dygn bara för att bli ompysslad, är någonting som är sjukt underskattat. Torsdagen till fredagen beslutade jag och min föräldrar nämligen oss för att ta vårt pick och pack och åka iväg på en minisemester med vår husbil.

Efter att ha stuvat in 3 stycken mountainbikar, sängkläder och mat för ett helt kompani i vårt mobila fordon, började vi rulla mot nya äventyr.. Det slutade med att vi hamnade i lilla Karlsborg där vi spenderade tiden med att göra små cykelutflykter och grilla nötfärsspett i gott Libabröd. När regnet väl dök upp, kurade vi ner oss inne i bussen och kollade på film, samtidigt som man dovt kunde höra regndropparna landa på husbilstaket.

Att ta ett avbrott från vardagen och våra vardagliga rutiner, är någonting som jag tycker är viktigt. Att våga stanna upp, fundera och reflektera över sin egen livssituation, anser jag vara viktigare än man tror.
Jag brukar kalla den här tiden för egentid, det är en tid som du avsätter för dig själv. Det är en en stund där inga krav, måsten eller andra yttre omständigheter kan påverka dig, det är helt enkelt en frizon som bara finns till för dig och ditt välmående.

Tack mamma & pappa för 24 välspenderade timmar.
Älskar er <3


Dagens fråga:
Hur ofta har du egentid och vad brukar du göra?

Frizon?
 
Pappa försöker lära mig hur man stegrar (i spöregn hihih)

Egentid

4 kommentarer:

anniz sa...

Egentiden sker när jag är hundfri o då ligger jag bara i soffan o glor på film typ :p

Patrik sa...

Intressant ...

Jag tycker att du ska spara din nuvarande uppfattning om vad "egentid" är så att du kan gå tillbaka och läsa den i framtiden ... När du har en man och 2-3 ungar.

På min egentid läser jag din blogg och fantiserar om ett annat liv ... ;)

Pentmark sa...

Låter som en perfekt egentid Anniz :-)

Patrik hur skulle du vilja att ditt liv var?

Patrik sa...

En väldigt bra fråga ...
Helt ärligt ... Hade jag vetat borde jag väl sett till att mitt liv var så som jag ville ...
Har nog bara kommit så långt att jag vet att det i alla fall inte är så här det ska vara ... För det känns inget vidare ...