tisdag 11 juni 2013

Kopia eller orginal

Idag fick jag den där klassiska aha-upplevelsen, ni vet stunden som i de tecknade serierna skulle ritas som en upplyst glödlampa ovanför en brett smilande gubbe.

Det som jag insåg är egentligen redan självklart för många, men ändå svårt att försöka förstå och göra. Det slog mig nämligen att man själv väljer hur livet ska se ut, häftigt va?! Det är vi som sittet bakom ratten och styr, och vi har alla möjligheter i världen till att korrigera våra vägväl tills det känns rätt.

Det är dags att vi slutar åka med och bara ser våra dagar passera, nu tycker jag vi prövar att stanna upp och  istället våga fråga oss själva...
- Vad vill jag och hur ska jag göra för att komma dit?


Slösa inte bort livet med att leva någon annans liv, varför vara en kopia när du kan vara ett orginal :-).
 
Gårdagens kvällsprommis med Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Det stämmer tyvärr inte, ibland tvingas vi leva ett liv vi inte vill.
Träffa en "sol och vårare" så har du inte så mycket till livsval kvar sedan.

Sköt om dig.

/M.