fredag 30 augusti 2013

Bucketlist

Nu ska vi göra en kul grej tillsammans. I går kväll låg jag nämligen och funderade på att göra en sån där buckerlist, ja ni vet en lista över saker man vill hinna med innan man dör. Det kanske låter lite skumt men tänk efter, för att få ut det mesta möjliga av livet, kan det inte vara ganska bra att spalta upp vad det egentligen är som man faktiskt vill?

Den bucketlisten som jag kommer göra nu handlar egentligen inte om hela mitt liv, utan episoden Grekland - Rhodos. Vad vill jag ha hunnit med innan jag flyger hem och vad får jag inte missa? Jag tänkte att ni skulle få hjälpa mig med att komma på tre stycken "I got to do this", för jag har så dålig fantasi.

Jag har kommit såhär långt på min lista, vad är ditt förslag?

- Rida på någons rygg
- Bada nakenbad
- Hålla minst ett Gritpass på engelska

Såå vad är era förslag?

Soluppgången i Rhodos

4 kommentarer:

Coffe sa...

du kan ju stryk det första, redan gjort!! hoppas du har det bra där nere!!

Anonym sa...

Kom på tre förslag:

Köpa en varukorg full med saker du inte har en aning om vad det är och då självklart även att tillaga samt äta detta.

Testa traditionell grekisk dans (ute bland folk).

Gå en hel dag utan att prata engelska (att låsa in sig är inte tillåtet).

Sen var även min fantasi slut =)
Have fun!
mvh / ed olin

Katti sa...

Lära dig en sång av Mikis Theodorakis - på grekiska. Sen sjunga den för gymägaren

Anonym sa...

Vinn över en grekisk macho-man i armbrytning!