fredag 6 september 2013

6/9 Rhodos

Hej allihopa,
Resan ner till Grekland har gått över förväntan, en vecka har gått och jag har lyckats att få både lägenhet och jobb. Jag kommer att jobba på gymmet Fitnessgrand här på Rhodos 4 dgr i veckan. Resten av veckans dagar har jag inte riktigt bestämt hur jag ska spendera än, men utomhus lär jag definitivt vara :).

Igår kväll fick jag uppleva hur en orädd kackellacka med långa antenner till spröt, spatserade upp på mitt ben. I och med att jag satt på toaletten, kunde jag inte göra mycket mer än med en väldigt ljus röst informera vederbörande grek om att detta INTE var rätt plats för henne. Döm om min förvåning hoppade hon genast ner från mitt knä och kilade snabbt ner i avloppet. Vad blir då slutklämmen av allt det här??
När någon gör någonting som du inte tycker om eller till och med anser vara fel, tveka inte att säga ifrån hahah :).

View from my apartment

Inga kommentarer: